
--.--.-- 
2日目、2/7(月)。

くそ眠てえ!!ホストファーザーが作ってくれたパンケーキを食べながら思った。というのも、時差ぼけがあまりにきつすぎて、3時間しか眠れなかったからだ。
Shit!!Very Sleepy.I thought it when I ate a pancake hostfather made.I slept only 3 hours because of strong jet lag.

そのせいで、午前中、先生がアメリカの税務申告書の作り方を教えてくれたのだが、全く理解出来なかった。もうすでに半分寝とったからなぁ。
In the morning,she taught me tax return form but I can't understand very much.I was just about to sleep.

先生はretired accountantということだが、米国公認会計士ではないらしい。でも在宅で税務の仕事をしており、かつ、会計士の友達もおるらしくて、今度会わせてくれるとのこと。非常に楽しみだ。
She is a retired accountant but not USCPA.She works about Tax at home and has USCPA friends.She will let me introduce.I can't wait!!

今日はマンハッタンにあるLanguage Schoolに行って来た。初めてのマンハッタンである。ホストファーザーが案内してくれた。
I went to a language school at Manhattan today.I went to Manhattan for the first time.He led me to there.

ニューヨークの地下鉄は死ぬほどボロい。なんと100年の歴史があるらしい。東京メトロの銀座線もボロいと思ったけど、それを越えるボロさである。だって、さすがに銀座線は電車の明かりが消えたりはせーへんもんな。
The subway of NY is very old.I heard It has a hundred history.I think Ginza line of Tokyo Metro is very old but NY is older than Tokyo.Because the train light of Ginza line has never gone off,maybe.

Language Schoolにて韓国人のルームメイトと合流。これからオリエンテーションを受けるのだが、その前に極秘で彼が授業に案内してくれた。
I met him at the language school.I have to attend a orientation,but we attend English class before it.

授業を受けて思ったことがある。それは、授業の参加者がとにかく積極的な事である。先生が質問すると大概の人が発言したがる。そして、先生はGreat!!Perfect!!と褒め讃えるのである。
I thought attendees were very aggressive.Most of attendees wanted to speak when the teacher questioned and she praised attendees "Great or Perfect!!"

みんなが授業に参画し、皆で授業を盛り上げて行こうとする感覚は、少なくとも日本には少ないので、参加していて非常に心地良かった。しかし、不覚にもパスポートを忘れてしまったので、登録出来なかった。
It is a little at least in japan that everyone takes part in class aggressively and brings the class to life.So I was very comfortable.Unfortunately,I left a passport,so I can't register.

あと、ルームメイトが同じ韓国の友達を紹介してくれた。彼はほんまにいいやつだ。家に帰る途中もプライベートな話で盛り上がる事ができ、満足。
He introduced me his Korean friends.He is very good person.We talked about our private things on the way to back to our house.I was satisfied.

今後は、他の大陸の人とも話してみたいな。
I wanna talk to different continental person tomorrow.

おちまい


2011.02.08 


Secret

